Kes on renditöötaja?
Renditöötaja on töötaja, kelle tööandja ehk rendiagentuur saadab ta ajutiselt tööle kolmanda isiku – kasutajaettevõtja – juurde. Seal täidab ta tööülesandeid viimase juhtimisel ja järelevalve all. Rendiagentuuri ja kasutajaettevõtja vahel sõlmitakse vastav võlaõiguslik leping, mis reguleerib nendevahelist koostööd.
Erinevalt tavapärasest kahepoolse töösuhtega mudelist, lisandub renditöö korral kolmanda osapoolena kasutajaettevõtja.
Tööandjal lasub kohustus teavitada renditöötajat talle sobivatest kasutajaettevõtja vabade töökohtade olemasolust, mille puhul on võimalik sõlmida tähtajatu tööleping. Kui kasutajaettevõtja on töötajat sellistest võimalustest juba ise teavitanud, ei pea tööandja seda enam eraldi tegema.
Näiteks, kui renditöötaja töötab tähtajalise lepinguga kasutajaettevõttes veebilehe administraatorina ja samal ajal tekib ettevõttes alaline veebilehe administraatori ametikoht, tuleb renditöötajat sellest teavitada. Kui info on juba kasutajaettevõtja poolt edastatud, ei lasu tööandjal eraldi teavitamiskohustust.
Renditöö puhul ei tohi töötajale kohaldada ebasoodsamaid tingimusi võrreldes kasutajaettevõtja samaväärset tööd tegevate töötajatega, eelkõige töötervishoiu ja -ohutuse, töö- ja puhkeaja ning töötasu osas. Samuti on renditöötajal õigus kasutada kasutajaettevõtja pakutavaid hüvesid samadel tingimustel nagu teistel töötajatel – näiteks toitlustus- või transporditeenuseid.
Vladimir Logatšev, Tööinspektsiooni juhtiv nõustamisjurist
Allikas: Tööinspektsioon