HR praktikad: Helen Pärli

Personalivaldkonda jõudmisest 

Ma olin üks neist gümnaasiumi lõpetajatest, kes ei teadnud, mida täpselt edasi õppida tahaks või kes minust saama peaks. Ja siis tundus, et kõrval on nii palju neid klassikaaslasi, kes teavad täpselt, mis neist edasi saab. Ma pole ka enda mäletamist mööda kunagi olnud see laps, kellel oli mõttes kindel amet, kelleks ma saada tahan.
Seega otsustasin majandust õppima minna. Mulle tundus, et see tuleb kasuks, olenemata sellest, mis suunas ma tulevikus liigun. Pärast kaht aastat TalTechis ärinduse õppimist jõudsin arusaamiseni, et mind huvitab personalijuhtimise suund ning spetsialiseerusin sellele.

Kuigi olin õpingute jooksul Swedbankis praktika läbinud, siis personalivaldkonda sisenemiseks läksin praktikale Põldma Kaubandusse. Praktika läks hästi ja jätkasin seal veel ühe aasta personaliassistendina. Sain Põldmas töötades mitmekülgse ülevaate personalivaldkonna erinevatest teemadest ja kinnituse, et HR on minu jaoks see õige. Olenemata sektorist, baseeruvad kõik ärid inimestel. Just see mind HR valdkonna juures paelubki – inimesteta äri ei tee.

Praeguse töökoha eripäradest

Minu töökoht on igast mõttes eriline. Asutasin natuke üle viie aasta tagasi talendiagentuuri Smartful ning mul on luksus teha täpselt seda, mis mind kõige enam kõnetab, nendega, kellega jagame ühiseid väärtuseid.

Mulle meeldib, et saame oma tiimiga abiks olla ettevõtetele, kes päriselt oma inimeste heaolusse ja paremasse töö tulevikku panustada tahavad.

Sisseelamisprogrammidest 

Kuigi me oleme väike agentuur, siis oleme läbimõeldud protsesside usku. Meie onboarding protsess on läbi mõeldud ning võtame uue tiimiliikme tulekul selle aja, et tutvustada ennast ja meie tegevusi. Oleme oma protsessid lahti kirjutanud ja teinud neist ka videojuhised, mis on koolitusplatvormil igal ajal kättesaadavad. Sedasi saab iga teema juurde tagasi tulla siis, kui see päriselt lauale kerkib. Sellest hoolimata, arutame kõik olulisemad valdkonnad ja protsessid ka näost-näkku läbi.
Proovime uut töötajat kaasata samm-sammult ja hoiduda sellest, et valame ta esimesel päeval või nädalal uue infoga üle. Alustame juba esimesel nädalal regulaarsete 1:1 vestlustega, mis jätkuvad läbi kogu töötaja elukaare.
Paigas protsesside kõrval on määravaks ka tiimi toetus. Kuigi teeme palju kaugtööd, siis oleme üksteisele alati olemas ja leiame aja kõigile küsimustele vastata. See on oluline panus sellesse, et uus tiimiliige tunneks end hoituna ja jõuaks võimalikult kiiresti eneseteostuseni.õ

Värbamise prioriteetidest

Olulisi protsessi osasid on kindlasti mitmeid, aga minu südames on ikkagi see üks ja sama mõte: tagasiside kõikidele kandidaatidele. Ma üldse ei usu sellesse, et töökuulutusse lisatakse lause „Võtame ühendust vaid sobivate kandidaatidega“, sest see saadab kandidaadile väga kõneka sõnumi selle kohta, mismoodi tema kandideerimiseks kulutatud aega ja energiat väärtustatakse. Ja ma mõistan, et rohkete kandideerinutega konkursside puhul on keeruline kõigi oma ülesannete ja kohustuste kõrvalt võtta see aeg, et kõigile vastata, aga kui see tunne tekib, siis tuleks pigem oma protsess üle vaadata. “Work smart, not hard” ehk pane protsessid ja automaatika enda jaoks tööle.

Oskuste ja teadmiste jagamisest

Oleme juba aastaid rakendanud regulaarseid tiimipäevi, kus tuleme kokku selleks, et vaadata otsa meie protsessidele ja koos hinnata, kas ja kuidas neid lähtuvalt meie uutest teadmistest, oskustest ning ka turu olukorrast muutma peaks.
Tiimipäevade üheks osaks sai ka sisekoolituste traditsioon. Iga meie tiimikaaslane saab enda jaoks põneval teemal läbi viia sisekoolituse, et oma teadmisi ka teistega jagada. Oleme katnud erinevaid teemasid, näiteks avalik esinemine, vaimne tervis, emotsionaalne intelligentsus, turundusnipid, mõttemustrite kujundamine jpm. Ühest küljest on sisekoolituse eesmärk mõtteid ja teadmisi jagada, kuid samas on see ka hea võimalus tiimikaaslasi ja nende tugevusi paremini tundma õppida.

Kaasamisest ja motiveerimisest

Usun, et motivatsioon tuleb ikkagi seestpoolt ning väliselt saame seda vaid võimendada. Mulle tundub, et inimene on kõige motiveeritum ikkagi siis, kui teeb midagi sellist, mis talle päriselt ka meeldib. Selleks, et aru saada, mis see olema peaks, on vaja sisulisi vestlusi. Ehk siis minu jaoks algab kõik 1:1 vestlustest, mis aitavad võtta aega ja ruumi sisulisteks aruteludeks ja koos peegeldamiseks. Läbi 1:1 vestluste on igal töötajal võimalik ka oma tööd disainida. Kui inimene tunneb, et teda päriselt kuulatakse, siis on ta valmis ka päriselt panustama.

Meil Smartfulis toetavad kaasatust ka sisemised koostöökokkulepped. Üks kokkulepe on näiteks see, et olenemata rollist või staažist on kõigi mõtted oodatud ja väärtuslikud. Just seetõttu vaatame protsesse kõik koos üle ning otsime ühiselt võimalusi töö tõhustamiseks.

Tulemuslikkuse hindamisest

Usun, et tulemuslikkuse puhul on oluline vaadata sisse nii numbritesse kui ka töötaja enda tunnetusse, et kuidas tal läheb. Smartfulis hindame tulemuslikkust koos läbi ühise reflekteerimise 1:1 vestlustel ja arenguvestlustel, aga lisaks vaatame kvartaalselt üle ka KPIsid.

Samas on ka tiimil vastutus märgata ja sellest lähtuvalt kas tagasisidest jagada või tunnustada. Näiteks Tele2 parimatest praktikatest võtsime ka enda tiimi kohandatuna üle just tunnustamise mõtte – igal tiimipäeval toome välja nii tiimikaaslase kui ka kliendi või koostööpartneri, keda tunnustada soovime.

Töötajate heaolu tagamisest

Usun, et kõik algab inimlikust suhtumisest. Meil väikse agentuurina on võimalik üpris personaalselt läheneda, et aidata kombineerida erinevaid töötajate jaoks olulisi elu aspekte – olgu nendeks töö kõrval siis pere, hobid, õpingud vms. Ka siin on 1:1 vestlused väga hea tööriist, mis aitab mõista igaühe prioriteete ja seeläbi paremini heaolu toetamiseks vajalikke tegevusi sihtida.

Heaolu aitavad toetada tiimi koostöökokkulepped ja meie ühiste väärtuste lahtimõtestamine igapäevaste tegevuste kaudu. Väärtused annavad töötajale justkui kompassi selleks, et teha õigeid otsuseid võimalikult stressivabalt. Koostöökokkulepped annavad ette selle, kuidas üksteisesse suhtume ja teineteisega käitume.

Lisaks on meil läbimõeldud vaimse tervise hea tava. Meie vaimse tervise koolitaja on oma tiimile ühtlasi ka vaimse tervise saadik, kelle poole saab murede või küsimustega pöörduda. Vaimse tervise saadik on üks meie koolituspartneritest, et töötajal oleks võimalik murega pöörduda neutraalse, kuid väga pädeva inimese poole. Saadik on see, kes annab nõu ja suunab vajadusel töötajat tööandjaga teemat arutama.

Trendidest

Eks üks olulisi teemasid on täna AI, sest see on meeletul kiirusel kihutav rong ja selleks, et mitte täitsa maha jääda, tuleb pidevalt silm arengutel peal hoida. Aga tegelikult selle kõrval huvitavad mind täna väga ka töötajate arengu toetamisega seotud trendid ning interim lahenduste areng.

Uuenduslikud ideed ja töövõtted

Kuna vaatame oma protsesse regulaarselt üle, siis iga korraga oleme targemad ja kogenumad ning toome oma protsessidesse midagi uut. Viimatised uuendused on peamiselt olnud seotud meie teenuste ja müügiprotsessidega. Oleme arendusi toonud nii meie koolitus- ja arengutegevustesse kui ka värbamisprotsessi. Lisaks oleme käima tõmmanud täiesti uue interim lahenduse, et vastata turu vajadustele.

Kasulikest õppetundidest

Minu jaoks on personalijuhtimises suurim õppetund see, et inimesed on ootamatud ning üllatusteks tuleb valmis olla. Just seetõttu on omavahelised kokkulepped olulised, et ootamatus olukorras oleks olemas baas, millele lahenduste leidmisel toetuda.

Keerulistest väljakutsetest

Ilmselt üks keerulisemaid väljakutseid on olnud Smartfuli asutamine kuu enne Covid-19 pandeemiat. Olen nüüd tagantjärele naljatanud, et kui oleks ette teadnud, mis järgmised aastad toovad, siis äkki poleks seda teed ette võtnud. Aga tänaseks on mul väga hea meel, et seda kõike ette näha ei osanud. Kindlasti on olnud keerulisi hetki, aga nagu ma kohe alguses jagasin, siis teen ma täpselt seda, mis mulle meeldib. Senine teekond on olnud väga arendav ja muudatused on seeläbi justkui Smartfuli DNA-sse kodeeritud.

Kindlasti on sellel teekonnal suur roll minu imelisel tiimil, kes on väga palju panustanud Smartfuli järjepidevasse arengusse. Keerulistel hetkedel ja väljakutsetega silmitsi olles, on mõttemustrid kõige aluseks. Võib-olla on elu mu vastu väga lahke olnud, aga usun, et asjad juhtuvad põhjusega ja igas olukorras on ka midagi positiivset.

Digilahendustest

Juba aastaid on üks mu lemmikuid Calendly, mis aitab mul säästa meeletult palju aega, mis muidu kuluks kandidaatide, klientide ja koostööpartneritega kohtumisteks sobivate aegade põrgatamiseks.


HR praktikaid jagas

Helen Pärli

Artikli toimetas

Merilin Aug


Previous
Previous

Mis on töökoha EQ ehk emotsionaalne intelligentsus?

Next
Next

Raamatusoovitus: “Praktiline HR-analüütika käsiraamat”