PPA ja  Swedbank - Eesti atraktiivseimad tööandjad

Tööandja brändingu agentuuri Instar poolt 16. korda läbi viidud tööootuste ja tööandja maine uuringu tulemusena on 2025. aastal Eesti tudengite hinnangul atraktiivseim tööandja Swedbank AS. Üle-eestilise kõrgkoolide õpilaste uuringu järgi soovis 2025. aastal Swedbankis töötada 46% tudengitest. Eesti kutsekoolide õpilaste hinnangul on kõige atraktiivsem tööandja Politsei- ja Piirivalveamet, kus soovib töötada 49% kõigist kutsekoolide õpilastest. Eesti kogenud töötajate eelistatuim tööandja on LHV Pank, kus soovib töötada 61% vastajatest. 

Atraktiivse tööandja kvaliteedimärgiga tunnustati tööandjaid 3. septembril Tallinnas toimunud Instari ja Eesti Kaubandus-Tööstuskoja korraldataval Atraktiivsete Tööandjate Päeval.

Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts sõnas, et Eesti tööturul on täna palju väljakutseid – ühelt poolt seisame silmitsi tööpuudusega, teisalt napib valdkonniti oskustööjõudu, eriti noori spetsialiste, nagu kinnitavad ka OSKA analüüsid. „Seetõttu on ülioluline, et ettevõtted panustaksid järjepidevalt noortesse – tutvustaksid neile erinevaid erialasid ning pakuksid arenguvõimalusi. Sellest tulenev tugev ja atraktiivne tööandja bränd innustab noori karjäärivalikuid tegema ning kindlustab, et tulevikus on Eesti majandusel vajalikud oskused ja talendid olemas,“ märkis ta.

PPA peadirektori asetäitja Janne Alavere sõnul ei ole see juhus, et noored tahavad PPAsse tööle tulla ning Eesti inimeste turvalisust tagada. “Töötame organisatsioonina teadlikult selle nimel, et inimesi politsei ridadesse tuua ning neid siin hoida. Meie tugevus on tähendusega töö, mitmekülgsed võimalused ja väga hea meeskond ning noored oskavad seda hinnata,” ütles ta. 

Soovime, et Swedbankis tunneksid töötajad, et see on rohkem kui töökoht ja nad saavad olla "mina ise" - julgelt, hoolivalt, säravalt. Selleks, et saaksime pangana areneda ja pakkuda klientidele parimat teenust, oleme järjepidevalt fookuses hoidnud talentide järelkasvu. Nii loome igal aastal praktikakohti üle panga, et tudengitel oleks võimalus meie juurde tööle tulla. Tudengid toovad organisatsiooni uut energiat ja ideid ning see viib panka edasi." Liisa-Maria Lees, Swedbanki personali- ja haldusdivisjoni juht.

Tööandja brändingu agentuur Instar viis märtsist maini läbi üle-eestilise töötajate tööootuste ja tööandja maine uuringu, kus osales ligi 6000 tudengit, kutsekooliõpilast ja töökogemusega inimest majanduse, infotehnoloogia, ehituse, humanitaaria, inseneri, logistika jm valdkonnast. Uuringut viiakse läbi alates 2010. aastast.

„Tugev tööandja kuvand on organisatsiooni konkurentsieelis ja ärilise toimepidevuse alustala. On rõõm näha, et keerulises tööturuolukorras, kus tööpuudus on aastate suurim, suudavad paljud Eesti tööandja tulevikku vaadata ja tegeleda süsteemselt oma tööjõu leidmis- ja hoidmisvõimekuse kasvatamisega“ ,kommenteeris uuringu tulemusi tööandja brändingu agentuuri Instar tegevjuht Kersti Vannas.

Aastaga on teenitava netopalga ja palgaootuse kasvutempo aeglustunud

Töötasust ei saa mööda vaadata ja viimase kuuteistkümne aasta jooksul, mil uuring on toimunud, on Eesti tudengite netopalga ootus kasvanud 2,6 korda. Aastaga on tõusnud kooli kõrvalt töötavate tudengite netotöötasu, mis oli 2024. aastal 1363 eurot kuus ja 2025. aastal 1389  eurot.  Võrreldes eelmiste aastatega on palgakasvu tempo aeglustunud. Sealjuures on noorte netopalgaootus tõusnud aastaga 29 euro võrra 2478 euroni kuus. 2024. aastal oli noorte netopalgaootus 2449 eurot kuus.

2025. aastal soovib 17% noortest olla ise enda tööandjaks. Enamus ehk 56% tudengitest soovib teha erasektoris palgatööd. See number on kasvanud avaliku sektori vähenenud huvi arvelt - 26% soovib töötada avalikus sektoris. Kolmandas sektoris soovib töötada 1% vastanutest.

2025. aastal on tudengite hinnangul kaks kõige olulisemat töökohavalikut mõjutavat tegurit organisatsioonipoolne töötajate võrdne ja aus kohtlemine ning töö ja eraelu tasakaal, mida hinnati kõige olulisemaks 50 teguri seast. 2010. aasta olulisim valikukriteerium oli huvitav ja arendav töösisu ning võrdne kohtlemine oli alles neljandal kohal.

Viimastel aastate kriiside tõttu 47% (43% 2024) noortest pole kindlad, kas nad leiavad peale kooli lõpetamist oma ootustele vastava töö. Kõige enam 96% soovitakse leida erialast tööd Eestis, kuid 71% (70% 2024)tudengitest oleks huvitatud erialasest tööst välismaal.

Töö otsimisel ja tööandja kohta info hankimisel peab 91% vastajatest oluliseks kanaliks tööandja kodulehte. Järgnevad töövahenduskeskkonnad ja praktikantide programmid. 87% noortest peab oluliseks soovitusi organisatsiooni olemasolevate töötajate poolt.

Kui palju töötajad Eestis soovitavad oma tööandjat? Soovitusindeks on vahemikus -100 kuni 100 ja töötavate tudengite keskmine tööandja soovitusindeks on aastaga kahanenud 19ni. Kõige enam soovitasid oma tööandjat transpordi, logistika, ehituse, kinnisvara ja tootmise valdkonnas valdkonnas töötavad tudengid, kus soovitusindeks oli üle 30. Kõige madalam oli tervishoiu- ja sotsiaalhoolekande valdkonnas, millest viimases indeks oli alla -12.  „Oma töötajate soovitus on kõige võimsam värbamiskanal. Atraktiivse tööandja töötajad jagavad vabatahtlikult oma töötamisekogemust, on brändisaadikud ja seeläbi aitavad leida ka häid kolleege  endale kui organisatsiooni. “ kommenteeris Kersti Vannas Instarist.

Atraktiivsete Tööandjate Päeval tunnustati atraktiivsemaid tööandjaid üheksas kategoorias, millest olulisimad olid kõrgkoolide, kutsekoolide õpilaste ja tööealise elanikkonna atraktiivseimad tööandjad. Lisaks tunnustati tudengite sihtrühma atraktiivsemad tööandjad majanduse, infotehnoloogia, tehnika, õiguse, meditsiini ja humanitaarvaldkonnas.

 

2025. aasta Eesti tudengite 10 atraktiivseimat tööandjat (322 hulgast):  

  1. Swedbank AS

  2. AS LHV Pank

  3. Tartu Ülikool

  4. Tallinna Tehnikaülikool (TalTech)

  5. Bolt Technology OÜ

  6. Haridus- ja Teadusministeerium

  7. AS Tallinna Lennujaam

  8. AS SEB Pank

  9. Eesti Energia AS

  10. Apollo Group OÜ (Apollo, Apollo kinod, KFC jm)

2025. aasta Eesti kutsekoolide 10 atraktiivseimat tööandjat (286 hulgast):   

  1. Politsei- ja piirivalveamet

  2. AS LHV Pank

  3. Swedbank AS

  4. AS SEB Pank

  5. Coop Pank AS

  6. Apollo Group OÜ (Apollo, Apollo kinod, KFC jm)

  7. Päästeamet

  8. Eesti Kaitsevägi

  9. Telia Eesti AS

  10. Bolt Technology OÜ

 

2025. aasta Eesti tööealise elanikkonna 10 atraktiivseimat tööandjat  (470 hulgast):  

  1. AS LHV Pank

  2. Swedbank AS

  3. AS SEB Pank

  4. Coop Pank AS

  5. Eesti Pank

  6. Wise Europe Eesti filiaal

  7. Microsoft Estonia OÜ

  8. Pipedrive OÜ

  9. Eesti Energia AS

  10. Telia Eesti AS

 

2025. aasta majandustudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (322 hulgast):  

  1. AS LHV Pank

  2. Swedbank AS

  3. AS SEB Pank

  4. Coop Pank AS

  5. Eesti Pank

 

2025. aasta IT tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (322 hulgast):  

  1. Bolt Technology OÜ

  2. Wise Europe Eesti filiaal

  3. Microsoft Estonia OÜ

  4. AS LHV Pank

  5. Pipedrive OÜ

 

2025. aasta õiguse eriala tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (322 hulgast):  

  1. Advokaadibüroo SORAINEN OÜ

  2. Advokaadibüroo COBALT OÜ

  3. Ellex Raidla Advokaadibüroo OÜ

  4. Prokuratuur

  5. Eesti Kohtud

 

2025. aasta tehnika eriala tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (322 hulgast):  

  1. AS Merko Ehitus Eesti

  2. Eesti Energia AS

  3. Tallinna Tehnikaülikool (TalTech)

  4. Nordecon AS

  5. AS Tallinna Lennujaam

 

2025. aasta humanitaarerialade tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (322 hulgast):

  1. Eesti Rahvusraamatukogu

  2. Eesti Rahva Muuseum (ERM)

  3. Eesti Kunstimuuseum (nt KUMU)

  4. Haridus- ja Teadusministeerium

  5. Kultuuriministeerium

 

2025. aasta tervise- ja heaolu tudengite 5 atraktiivseimat tööandjat (120 hulgast):

  1. SA Tartu Ülikooli Kliinikum

  2. Confido Meditsiinikeskus

  3. SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla

  4. AS Ida-Tallinna Keskhaigla

  5. SYNLAB Eesti OÜ

Eelmiste aastate täielikud edetabelid on üleval  https://www.instar.ee/uuring/

 

Instar on agentuur, mis tegeleb 2007. aastast tööandja maine alaste uuringute läbiviimisega, strateegilise nõustamise ja tööandja brändingu täisteenuste pakkumisega Balti riikides ja Soomes. Instar on üle-euroopalise tööandja brändinguga tegelevate agentuuride EAEBA liige.  


Allikas: Instar


 
Previous
Previous

Statistikaamet: vabade ametikohtade arv tõusis üle 10 000

Next
Next

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ootab ettepanekuid töölepingu seaduse täpsustamiseks